Autorské čtení ve virtuálním světě

7. listopadu proběhlo v ČR první autorské čtení ve virtuálním světě. Tuhle pozoruhodnou akci iniciovali lidé kolem www.virtualni.knihovna.cz a mám velkou radost, že jsem k tomuhle unikátnímu prvenství byl přizván zrovna já. Sešlo se pár lidí, především z brněnských studií nových médií, s Honzou Juklem, ředitelem MK Polička jsme se připojili z Poličky. Ačkoliv nejsem fanouškem elektronických knížek a podobných vymožeností, přijde mi, že potenciál virtuálního světa je značný i pro knižní kulturu, pro sdílení myšlenek s lidmi z celé republiky, popřípadě z celého světa. Číst v Poličce a slyšet názory a komentáře od lidí z Brna, to je první krůček. Ve světě už jsou běžné přednášky předních vědců touhle formou. Představa, že se nalogujete a nejdete na moje čtení, ale na čtení nějakého nobelisty, který už se v životě na čtení nevydá a už vůbec ne do ČR, možnost slyšet ho přednášet živě svoje básně... Vážně se mi to líbí a jsem rád, že se tomu i u nás někdo věnuje! Krátký zátnam z akce můžete vidět tady: