Ondřej Holubec - Ona umřela

Jako příloha červnového čísla literárního časopisu Psí víno vyjde sbírka Ondřeje Holubce s názvem Vady na kráse. Všem tohoto autora vřele doporučuju - OH je jeden z mála autorů, o kterých můžu naprosto bez váhání kdykoliv tvrdit, že jsou lepší než já ;-) PV spolu s knihou Vady na kráse vychází 28.6.2011 a než bude venku, přečtěte si zatím alespoň ukázku:





Ondřej Holubec - Ona umřela

marika umřela
dostal jsem strach
marika umřela. znělo to jako trhnutí prostěradlem
jeden pořádný záškub a

už nemáme žádný skrýše
i světlo, co střechou zateklo
zmizelo v koberci
je čisto


– spílám ti:
už tři neděle
nežerem nic jinýho
než chcíplý mouchy
panebože
jen je smeteš z parapetu
svýma božskýma
sametovýma dlaněma

- - -

dostal jsem strach
teď. když marika umřela...
zakryl jsem si uši ale –

marika umřela! marika je mrtvá!

viděl jsem rozpitýho kocoura
viděl jsem karafiáty z gumy

pomož mi a jdi pryč

– šeptám ti:
v našem mizerným domě
nemáme žádný skrýše
žádný tajemství




Ondřej Holubec, foto Monika Wagnerová